11.12.08

Gematigden

In een week waarin Ehsan Jami met zijn film over Mohammed in de publiciteit kwam en Geert Wilders aankondigde dat hij met Fitna op een internationale tournee gaat, komt ook een grote groep Marokkaanse Nederlanders bijeen, zaterdag in Utrecht. Zij willen als ‘nieuwe generatie’ en geïnspireerd door hun islamitische geloof een bijdrage leveren aan een toekomstvisie voor Nederland in 2023. Ze willen daarmee een einde maken aan de ‘negatieve spiraal van angst, wantrouwen en de waan van de dag’.

Spannend dus...

Lees de rest van mijn column in de nieuwe Elsevier. Abonneren kan hier.

1 comment:

Cindy said...

Geloof jij in een gematigde Moslim? Ik geloof dat de 100% volger van de Koran niet bestaat dat is onmogelijk. Verder maak ik onderscheid tussen een Moslim en een radicaal, dat is voor sommigen nogal moeilijk. Daar komt bij dat ik ook onderscheid maak tussen recht en extreem-rechts, dat mag dan weer wel.

Ik ga je volledige column lezen.